söndag 18 augusti 2013

Lämnar alla politiska uppdrag

 Idag  har jag gjort  slag i saken. Avsagt mig alla politiska uppdrag för Sveriedemokraterna. Alla och alla, så många var det inte och så jätteaktiv har jag inte heller varit pga  personliga skäl.
Den huvudsakliga orsaken är att jag helt enkelt inte har tid. Är i slutet av  mina studier och behöver fokusera på dessa.  familjeskäl är den andra orsaken.  Jag hinner inte med poltik och familj som ensamstående.  Dygnet räcker inte till för allt.
Det finns naturligtvis en anledning till, varför det sker nu. Det heter Jobbskatteavdraget.
Jag vill inte sitta som representant för ett parti som  säger ja till ett femte jobbskatteavdrag.
Avdraget i sig är   inte den springande punkten utan att  pengarna som  är 12 miljoner så väl behövs i den offentliga sektorn. Vi läser dagligen larmrapporter om  vanvård till döds, hur folk blir nekade  livsnödvändig vård för att det är för dyrt.  Vi har barn som  går ut skolan utan att lära sig läsa och skriva. Sveriges skolor har rasat från toppplacering till bottenskrap på bara några få år.
 När beskedet från toppskiktet kom om den positiva inställningen  så började funderingarna, tillsammans med  min totala tidsbrist så avgjorde detta saken.
Anledningen - kan det vara en flirt med Reinfeldt för att få  sitta med vid runda bordet?


Uppdatering 23 augusti
Jag har idag  även lämnat partiet. Detta beror  på jobbskatteavdraget. Ett parti som saknar verklighetsförankning  på det sättet kan jag absolut inte  vara med i.  Jobbskatteavdraget  revolutionerar allt - men  det motsvarar 1-2 pizzor för  en fövärvsarbetande.  Med tanke på att REgeringen lånar pengar till reformen är det en pizza på kredit som blir sur och dyr att betala när den är uppäten.
Sd med flera borde inse att  Svenska folket hellre avstår från pizzan, vinflaskan och hyrfilmen för   en värdig äldreomsorg, bättre skola, en vård där en cancersjuk inte blir nekad sin livsavgörande behandling. En vård där inte den egna plånboken skall vara skillnad mellan liv och död. En vård för alla.   En värdig pension som ger mat på bordet  istället för hunger i magen och i bästa fall gröt. EN värdig vård som innebär   rena blöjor och  en äldre vård värd namnet.  En skola där barnen  får den hjälp och det stöd det behövs för att bli en välutbildad medborgare och en framtida skattebetalare efter sin utbildning.  Mer än ovannämnda  fredagsattribut  motsvarar inte det berömda jobbskatteavdraget.

Vid tangentbordet
Kågerödsmurveln

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar