söndag 17 februari 2013

Sadine Madon - näthatarnas älskling.

Expressen brukar stå för "sensationer och pravdajournalistik, även om de tidvis kan ha mycket bra "avslöjande" Men vissa journalister  visar tydligt hur subjektiva de är i sina artiklar och många gånger låter de sina egna åsikter genomsyra artikeln. Visst skall man skriva utifrån eget perspektiv, men en vinkling är väl inte fel.   Under de år jag drivit bloggen har jag fått en del hatmail, men också hatsms.
SMS-en var dock inte från någon muslimsk terrororganisation, eller någon feminist som var förbannad på mig. Nej, det var direkt efter valet 2010, det började poppa upp sms om att jag  inte hade något existensberättigande och att jag tillhörde ett sionistvänligt parti.  SMS:en dök upp några gånger i veckan, men  avsändaren avslöjade sig genom sin dåliga stavning och det faktum att han i sin iver avslöjade att han sett mig gå genom byn.  Jag hade noterat en bil som jag kände igen.  Avsändaren av sms:en har koppling till SvP som gjorde försök att etablera sig i vår kommun.  När vederbörande var avslöjad, så  slutade sms:en att droppa in.
Nåväl jag kan inte respektera skribenter som tar en rad ur en blogg och vinklar den till sin egen fördel.
Att blogga om en artikel eller annan blogg  innebär att man  skriver om artikeln utifrån sin egen  synvinkel.
Idag läste jag en mycket bra skriven blogg av en tjej vid namn Sadine Madon. Hon är av muslimskt ursprung, men som de flesta andra inte troende och dessutom även feminist.
Hennes sätt att vinkla och belysa de problem som blir när alla dras över en kam är mycket välbalanserat.
För jag frågar också mig, är alla muslimer mordiska och slår ihjäl sina döttrar? Nej knappast, det är en viss grupp som utmärker sig i samhället, oftast har de inte kommit in i samhället och tagit del av vårt samhälle.  Frivilligt eller ofrivilligt, den frågan tänker inte jag svara på, för det vet jag inte, men i många fall säkerligen ofrivilligt. Jag har under sista halvåret  dagligen träffat muslimer och ingen av dem är speciellt mordiska eller stridslystna, tvärtom, hjälpsamma och vi har många  trevliga pratstunder vid lunchbordet, frukostbordet, fikan om saker och ting. De berättar också ganska ingående hur de upplever "muslimföraktet". En kille som bott i Sverige i 23 år berättade att en okänd person kommit fram och frågat om han åt gris.
Då frågar jag mig, vad har den personen med att göra om han äter gris eller inte.  Så fick han frågan om han drack sprit, eftersom han gör det ibland så sa han ja. då var allt frid och fröjd tydligen. för dricker man sprit är man en bra människa.....  Vilken slutsats!!!!

är man en bra människa om man sköljer ner en cocktail  på recept med ett järn?
Låter det rimlig, nej det gör den inte. 


Sajter som avpixlat och exponerat  läser i allafall jag  för att det tar upp händelser som Expressen och övriga gammelmedia gärna undviker att skriva om.  Men man får läsa dem som övriga tidningar och skvallerpressen, med en nypa salt.  Jag läser även REalisten ibland  men kvaliten på inläggen upplever jag som lite skiftande.
Det är ju trots allt så att domar och polisanmälningar är offentliga handlingar och "sanningen" kommer alltid fram till slut" - ett gammalt ordspråk. En fördel är dock om det finns en koppling till källan så att ma n lätt kan kolla att det stämmer.
Näthatare finns det gott om bland vänstersidan också, fast då oftast mot Sverigedemokrater och andra som vill reducera invandringen.
Jag lägger själv ytterst sällan kommentarer på avpixlat. Men eftersom problemet med hatiska och ibland idiotiska kommentarer är  väl förekommande finns det möjlighet att stänga av kommentarsfältet eller att det skall granskas innan.  Lämpligt vore väl om ovannämnda sajter granskade kommentarerna innan  de görs synliga, gör man inte det så   är det ett sätt att säga att det ä r okej att kräka.  Det märks att de mest knäppa kommentarerna på avp och exp är skrivna av samma personer, oavsett signatur.  för lite sysselsättning kanske?
Jag har nu flyttat bloggen tillbaka till Blogger, där den låg från början eftersom tjänsten idag är uppdaterad
På min gamle blogg stängde jag kommentarsfältet pga de spam som lades in och som krävdes ca 15 minuter rensning varje dag, trots spamfilter.  
Gör nu återigen ett försök att tillåta kommentarer.
 DEn som är läskunnig inser att Sadine Madon skriver  bra och välvinklat.
Jag  kommer säkert att referera till  hennes bloggar i framtiden.
Vid tangentbordet
Kågerödsmurveln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar